050 477 9900 (arkisin klo 10-16) info@sellina.fi

”Sellinassa ja Sellinan hoitajissa parasta on se, että koen että meillä on avoin suhde. Koen voivani tuoda esille jos mieltäni painaa jokin, ja myös heidän puoleltaan  puhutaan rehellisesti ja avoimesti”, toteaa Päivikki, asiakaspariskuntamme omainen marraskuisena iltana keskustellessamme hänen kokemuksistaan Sellinan asiakkaana. Meille haastattelut ovat todella tärkeitä, sillä haluamme niiden pohjalta kehittää hoivapalveluitamme taataksemme entistäkin laadukkaampaa palvelua asiakkaillemme ja heidän omaisilleen. Päivikin vanhemmilla Sellinan hoivahenkilökunta käy noin kolmesti päivässä.

”Päädyimme Sellinalle oikeastaan sattuman kautta”, Päivikki aloittaa. ”Minulla on läheiset välit vanhempiini, ja on ollut vaikeaa seurata millaisia muutoksia ikä tekee ihmiselle. Halusin mahdollisimman hyvää hoitoa heille ja koen että niin on tapahtunut. Oli siis onnekas sattuma.”

”Olemme olleet todella tyytyväisiä ja kyselen myös isältäni säännöllisesti miten hänen mielestään on mennyt. Hän on kertonut ihania tarinoita Sellinan hoitajista, ja se lämmittää mieltä”, hän jatkaa. Erityisen tyytyväinen Päivikki on ollut siihen, että koko perheellä on läheiset välit Sellinan hoitajiin. Asioita voidaan puhua myös oikeilla nimillä ja avoimesti, mitään ei tarvitse kierrellä.

”Sellinan hoitajilta löytyy huipputyyppejä ja hyvää huumorintajua. Olen myös kokenut, että voin hyvin sanoa suoraan, että ’voisiko asiat hoitaa näin’ tai ’ottaa nämä asiat huomioon’. Esimerkiksi sellaiset pienetkin asiat, kuten että voisiko isälle keittää aina välillä puuroa”, Päivikki toteaa hymyillen lempeästi.”On helpottavaa tietää, että jos me jotain toivomme ja pyydämme, niin voimme luottaa, että se hoituu”, hän jatkaa.

Päivikin isää autetaan päivittäisissä toiminnoissaan ja mikä tärkeintä, käynnin aikana hänen kanssaan bongaillaan talon vieressä olevan metsän puissa kiipeileviä oravia ja vain jutellaan. Hyvää Päivikin mielestä on myös se, että vaikka joskus olisi todella kiire, sitä ei näytetä asiakkaalle: ”Se on mun mielestä tosi iso ja tärkeä asia. Koskaan ei kuule että ’mun pitäisi olla jo menossa seuraavaan paikkaan'”, hän kertoo.

Kun kysymme Päivikiltä miten hän kuvailisi hoitajiamme, hän liikuttuu;  ”kaikki hoitajat ovat omia, ihania persooniaan ja hyvin erilaisia omalla tavallaan. Isän kanssa juuri yksi päivä puhuttiin, että esimerkiksi Liinushan on aivan mahtava. Musta on ihan käsittämätöntä, että hän on noin nuori ihminen ja silti hänellä on sellainen rauhallisuus ja läsnäolo, että ihan liikutun kun ajattelen häntä. Reijakin on aivan ihana. Kun kuulin että hän on kanttorin hommia tehnyt, huikkasin hänelle että soittaisitpa joskus kun vanhemmiltani löytyy pianokin olohuoneesta. Hän sen jälkeen soittanut, ja äitikin innostui laulamaan mukana kun asui vielä kotona.”

”Ylipäätään ehkä kaikista suurin kiitos Sellinalle siitä, miten äiti ja isä ovat kokeneet Sellinan hoitajat. On ollut turvallista näiden hoitajien kanssa ja olenkin suositellut Sellinaa lämmöllä myös ystävilleni.”

Päivikin mieltä lämmittää myös se, että Sellinan henkilökunnalla on tapana muistaa asiakkaitaan juhlapyhinä ja asiakkaiden tärkeinä päivinä; ”meidän isä on ihan mielettömän iso herkkusuu. Isä oli hyvin iloinen Jutan lahjaksi tuomasta suklaajoulukalenterista. Hän oli hirveän tyytyväinen, sillä siinä yhdistyy kaksi hänelle tärkeää asiaa: häntä oli muistettu ja lahja oli suklaata. Usein pienimmät asiat ovat niitä isoimpia asioita”.

Ja niin ne ovat meistäkin.

Asiakkaan sukunimi jätetty pois suojellaksemme hänen yksityisyyttään. Jutussa käytetyt kuvat kuvituskuvia.

Lue myös nämä

Määräaikainen hoitosuhde – huoletonta tutustumista ilman sitoutumispakkoa

Kun valitsee kotihoitoa itselleen tai läheiselleen, voi olla vaikea arvioida...

Sellinan kotihoito kätevästi myös palvelusetelillä

Mikä on palveluseteli?Palveluseteli on maksusitoumus, eli rahanarvoinen...

Oravien bongausta ja avointa kommunikaatiota | Tarinoita Sellinan asiakkailta

"Sellinassa ja Sellinan hoitajissa parasta on se, että koen että meillä on...

Sellinan toimintaohjeet koronavirukseen

Meille asiakkaidemme terveyden turvaaminen on tärkeintä, joten olemme...

Sellinan tarina

Uusi alku Oli huhtikuun ensimmäinen päivä vuonna 2015 ja uuden alun aika. VKY...

Kotitalousvähennys – Mitä? Kenelle? Miten?

Hyödynnä kotitalousvähennys Sellinan asiakkaanaKotitalousvähennys kuulostaa...

Olemme olleet todella tyytyväisiä Sellinan palveluun. Kyselen myös isältäni aina välillä miten on mennyt ja hän on kertonut ihania tarinoita Sellinan hoitajista.”

-Sellinan asiakas, 2019

Sellinassa ja Sellinan hoitajissa parasta on se, että koen että meillä on avoin suhde. Koen voivani sanoa jos on tarvetta sanoa ja myös heidän puolestaan puhutaan rehellisesti ja avoimesti.

-Sellinan asiakas, 2019

Minulla on läheiset välit vanhempiini ja on ollut vaikea nähdä millaisia muutoksia ikä tekee. Halusin mahdollisimman hyvää hoitoa heille ja koen että niin on tapahtunut Sellinan valittuani.”

-Sellinan asiakas, 2019

”Sellinan hoitajista löytyy huipputyyppejä ja hyvää huumorintajua. Olen myös kokenut, että voi hyvin sanoa myös suoraan että ’voisiko asiat hoitaa näin’ tai ’ottaa tämän huomioon’. Esimerkiksi sellaiset pienetkin asiat, kuten että voisiko isälle keittää aina välillä puuroa”

-Sellinan asiakas, 2019

”Kaikista paras kiitos Sellinalle on se, että miten äiti ja isä ovat kokeneet Sellinan hoitajat. On ollut turvallista näiden hoitajien kanssa ja olekin suositellut Sellinaa lämmöllä myös ystävilleni.

-Sellinan asiakas, 2019

”Meidän isä on ihan mielettömän iso herkkusuu. Isä oli hyvin iloinen Jutan lahjaksi tuomasta suklaajoulukalenterista. Hän oli hirveän tyytyväinen, sillä siinä yhdistyy kaksi tärkeää asiaa: häntä oli muistettu ja se, että lahja oli suklaata. Usein pienimmät asiat ovat niitä isoimpia asioita”

-Sellinan asiakas, 2019

Muutos isän hyvinvoinnissa henkisesti ja fyysisesti on ollut mielettömän suuri vaihdettuamme Sellinan kotihoitoon.”

-Sellinan asiakas, 2019

”Äiti kerran kysyi isältä kuka hoitajista on kivoin, vaikka ei tällaiseen ehkä kukaan osaisi vastata. Isä oli vastannut ihanasti että ’kaikki he ovat minulle rakkaita’. Mun mielestä se oli aika isosti sanottu ja kertoo aika paljon. Siinä vaiheessa hoivasuhdetta oli ollut takana vasta alle vuosi. Tämä kuvastaa hyvin Sellinan tapaa hoitaa asiakkaitaan.”

-Sellinan asiakas, 2019

”Sellinan Annukka on hirmuisen ystävällinen, herttainen ja kärsivällinen aina. Hän  jaksaa bongata isän kanssa kaikki linnut, oravat, ihmiset ja lentokoneet keittiön ikkunasta ruokailun yhteydessä. Joskus siinä saattaa joutua istumaan kahdesta kolmeenkin tuntiin.”

-Sellinan asiakas, 2019