0600 066 466 info@sellina.fi

Uusi alku

Oli huhtikuun ensimmäinen päivä vuonna 2015 ja uuden alun aika. VKY Care Oy osti liiketoimintansa alle kotimaisen yrityksen, joka tarjosi henkilökohtaista hoitotyötä sekä laadukkaita siivouspalveluita lähialueen asukkaille. Yrityksen nimi oli Sellina. 

Uusi alku tuntui jännittävältä ja asiat lähtivät rullaamaan odotettua paremmin. Sellinan vastaava johtaja Jutta Müller toteutti onnellisena lapsuuden haavettaan ja keräsi ympärilleen toinen toistaan upeampia työntekijöitä palvelemaan asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla – itse heidän rinnallaan esimerkkiä näyttäen. Yrityksen uusia arvojakin pohdittiin nostaen keskiöön liiketoiminnan tärkein osa, asiakas. Nämä arvot elävät ja hengittävät edelleen läpi Sellinan liiketoiminnan. 

 

Sitten tuli autokolari.  

Toukokuussa 2016 Jutta joutui onnettomuuteen, joka ravisteli menestyksekkäästi alkaneen liiketoiminnan arkea. Jutta oli alun alkaen aloittanut yrittämisen rakkaudesta hoitotyöhön vaikka koulutusta yrittämiseen ei ollut. Apua yrityksen päivittäiseen pyörittämiseen ei löytynyt läheltä, mutta yhteen hiileen puhaltava henkilöstö oli tukena läpi vaikeiden aikojen. ”Oli vaan yksinkertaisesti pakko purra hammasta ja mennä eteenpäin. Toisaalta se on ollut myös hirveän suuri voimavara mulle, että en voinut luovuttaa enkä antaa periksi, koska mulla oli tää meidän yritys, josta olin ja olen edelleen niin ylpeä”, muistelee Jutta. Kaikki olisivat voineet hajautua omiin suuntiinsa, mutta halu yrittää ja onnistua yhdessä voitti.  

Vaikeuksista voittoon

Onnettomuudesta on nyt jo kolme vuotta aikaa, mutta sama asenne elää yrityksessä tänäkin päivänä. Yritystoiminta kukoistaa, Sellina on täysin velaton ja kasvaa vuosi vuodelta säilyttäen kuitenkin korkealaatuisen palvelutasonsa. Noin kaksikymmenhenkinen tiimi on tiivis ja vaihtuvuus henkilöstössä sekä asiakaskunnassa on hyvin vähäistä. Jutta kuvailee tiimiään pienenä perheenä, joka puhaltaa yhteen hiileen, eikä perheen tavoin jätä koskaan toisia pulaan.  

Suurin osa Sellinan työntekijöistä onkin tullut mukaan vanhojen työntekijöiden suosittelujen saattelemana.  ”Kun ihmiset tulevat tänne töihin, he ihmettelevät minulle mikseivät tulleet aiemmin”, naurahtaa Jutta. Tällainen lämminhenkisyys, joustavuus ja suoraselkäisyys näkyy vahvasti myös Sellinan arjessa. Yhtäkään sovittua käyntiä ei Sellinan puolesta olla peruttu tähänkään päivään saakka, ja kaikki sovitut käynnit hoidetaan korkeiden laatustandardien mukaan, asiakkaan ehdoilla. ”Meille tärkeintä on hoitaa kaikkia asiakkaitamme sillä arvokkuudella, jonka he ansaitsevat”. 

 

 

Maltillista kasvua asiakkaiden ehdoilla

Tulevaisuudessa Sellinan tavoitteena on jatkaa maltillista kasvuaan säilyttäen kuitenkin sen laadun, jolla Sellinan yritystoiminta pyörii tänäkin päivänä. Asiakkaat muistavat hoitajat nimellä, eikä huumoriakaan puutu päivittäisten töiden lomasta. Hersyvää naurua voi kuulla sekä toimistolla kiireenkin keskellä, kuin myös asiakkaan kanssa käyntien lomassa. Kun aikaa joinain päivinä löytyy normaalia enemmän, asiakkaiden kanssa voidaan heidän halutessaan keittää kahvikupposet ja vaihtaa päivän kuulumiset. 

Hoitotyössä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin tehdä sitä todella hyvin tai olla tekemättä ollenkaan. Ja vaikka tämän alan yrityksen pyörittäminen ei henkisesti helpointa olekaan, mikään ei saisi mua vaihtamaan osia kenenkään muun kanssa. Koen, että elämälläni on todellakin joku tarkoitus kun mä teen mitä mä teen”, summaa Sellinan palvelujohtaja Jutta Müller. 

 

Ja sen todella näkee yrityksen arjessa.

Tutustu tiimiimme

Onko tiimimme jo sinulle tuttu? Lämmin ja asiantunteva joukkomme koostuu monen alan taitajista, nyt voit tutustua meihin paremmin alla olevan linkin takaa!